Membrii POT au arătat că pot! Miracolul electoral sau cum să cucerești Parlamentul cu bani de covrigi

Politică| 26.04.2025| 454| 0| Virgil Rădulescu

România a intrat oficial în epoca minunilor electorale, după ce Partidul Oamenilor Tineri (POT) a demonstrat că, dacă ai suficientă voință, sprijin moral și, desigur, niște conturi bine mascate pe Telegram, poți obține 31 de mandate parlamentare cu un buget echivalent cu o nuntă mai răsărită în mediul rural.

Cu doar 276.951 de lei cheltuiți, adică undeva la un Logan Stepway și o shaorma cu de toate, POT a bifat 24 de locuri în Camera Deputaților și 7 în Senat. Așadar, 31 de candidați au escaladat Dealul Spirii și au intrat în spatele geamurilor fumurii ale Parlamentului.

Practic, fiecare parlamentar POT a costat, în termeni electorali, mai puțin decât un abonament anual la sală, pe Dorobanți: 8.934,92 lei bucata.

Dar, să nu uităm, adevărata stea a spectacolului a fost Călin Georgescu, mentor spiritual și, aparent, contabil șef pe stil minimalist, care, la rândul său, a reușit o performanță supremă printr-o campanie prezidențială cu zero cheltuieli declarate. Zero. Nada.

Nici măcar o apă plată pentru voluntari! Nici măcar un flyer aruncat pe sub ușă. Evident, doar în acte, pentru că, așa cum au descoperit, ulterior, niște cârcotași cu prea mult timp liber, Georgescu era viral pe TikTok și Telegram, susținut de campanii discrete, printre care și o sponsorizare modică de 381.000 de dolari de la un domn cu numele Bogdan Peschir care a dominat peșcheșul.

Poate că promovarea online a venit la pachet cu energia universului și niște valuri de like-uri generate natural de entuziasmul popular. Cum să bănuiești că a fost altceva la mijloc?

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a verificat cu sfințenie și a concluzionat că, în mare parte, POT a respectat regulile. Sigur, au existat niște „nereguli minore”, dar nimic grav, doar câteva avertismente blânde, gen „să nu mai faceți”.

În fond, când un partid scoate 31 de parlamentari cu mai puțini bani decât cheltuie PSD-ul pe baloane, chiar merită puțină indulgență.

Ba mai mult, AEP a fost atât de impresionată încât a propus rambursarea integrală a sumei cheltuite. Practic, statul român le-a plătit retroactiv campania, recunoscând astfel că POT a atins performanța electorală supremă: „votezi ieftin, conduci scump”.

Iată cum Partidul Oamenilor Tineri a demonstrat ceea ce toți marketerii electorali refuză să accepte, anume că banii nu aduc fericirea, ci doar o verificare mai riguroasă a surselor.

Cu inspirația mentorului Georgescu și cu ajutorul rețelelor sociale gestionate la limita vizibilității legale, POT a schimbat paradigma.

Următoarea provocare? Să organizeze o campanie de alegeri generale cu 50 de lei și un voucher de reduceri la supermarket. La ce eficiență financiară au demonstrat, e foarte posibil să ajungă la guvernare cu costul unei mese festive la un fast-food.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *