Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj – Focşani va costa aproape 11 miliarde lei

Social| 08.10.2024| 232| 0| Virgil Rădulescu

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a publicat, în dezbatere, un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focşani”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Potrivit documentului, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10.961.899.000 lei, din care partea de construcţii montaj este de 9.344.888.000 lei, lungimea totală a tronsonului de cale ferată fiind de 143,23 km, linie dublă, electrificată.

„Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA): 10.961.899.000 lei. Durata de execuţie a investiţiei: 36 luni”, se arată în proiectul de act normativ.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), Programul Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Durata de execuţie a investiţiei este de trei ani. Beneficiarul investiţiei este CFR SA.

Lungimea totală a tronsonului de cale ferată este de 143,23 km, linie dublă, electrificată

Pe traseul de cale ferată Ploieşti Triaj (exclusiv Ploieşti Triaj) – Focşani (exclusiv Focşani) sunt în exploatare 7 staţii şi 8 halte de mişcare: staţia Ploieşti Sud, staţia Ploieşti Est, Valea Călugărească H.M., Cricov H.m., Inoteşti H.m., staţia Mizil, Săhăteni H.m., staţia Ulmeni, staţia Buzău, Boboc H.m., Zoiţa H.m., staţia Râmnicu Sărat, Sihlea H.m., staţia Gugeşti şi Coteşti H.m.

Comparativ, vitezele maxime de circulaţie a trenurilor, înscrise în livretele de mers 2019/2020 sunt:

La trenurile de călători:

  • 90 km/h pe tronsonul Ploieşti Triaj – Ploieşti Sud;
  • 80 km/h pe tronsonul Ploieşti Sud – Buzău;
  • 100 km/h pe tronsonul Buzău – Râmnicu Sărat;
  • 80 km/h pe tronsonul Râmnicu Sărat – Focşani;

La trenurile de marfă:

  • 70 km /h în ambele sensuri pe tronsonul Ploieşti Triaj – Ploieşti Sud;
  • 50 km /h în ambele sensuri pe tronsonul Ploieşti Sud – Focşani.

Pentru facilitarea implementării, Autostrada Ploiești – Pașcani  a fost divizată în 4 secțiuni, după cum urmează:

– Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km;

– Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km;

– Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km;

– Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km.

Între efectele acestei investiţii sunt: reducerea duratei de călătorie (economii de timp pentru publicul călător), creşterea cu circa 60% a vitezei tehnice a trenurilor de marfă, crearea barierelor împotriva zgomotului cauzat de traficul feroviar pe toată lungimea de traseu amplasat în vecinatatea zonelor urbane locuite, fluidizarea circulaţiei rutiere, prin eliminarea unei treceri la nivel cu calea ferată şi construirea unui  pasaj  rutier denivelat, precum şi creşterea gradului de siguranţă în exploatare, prin modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată care rămân în exploatare.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *