Litigiile din rețelele sociale IT&C pot fi reclamate la Centrul de Apeluri Europa, instituție nou înființată

Actualitate| 08.10.2024| 135| 0| Petrache Ecaterina

Tot mai multe probleme apar pe zi ce trece în online, conturi închise din diverse motive, reclamații pentru incitare la ură sau hărțuire. Soluția celor care contestă măsura este contactarea deținătorului rețelei și apoi instanța, ultima implicând bani și timp.

În aceste condiții, la nivelul Uniunii Europene s-a decis înființarea unei instituții care să intervină în rezolvarea acestor litigii. Până la sfârșitul acestui an va apărea Centrul de Apeluri Europa (Appeals Center Europe), instituție extrajudiciară de ultimă instanță, pentru litigiile utilizatorilor unor rețele sociale cum ar fi Facebook, TikTok sau YouTube, semnalează AFP. Instituția va avea șapte membri și va avea sediul la Dublin. Aceasta va fi finanțată inițial de consiliul de supraveghere al companiei Meta, înființat în 2020 de compania-mamă a Facebook ca autoritate independentă pentru moderarea conținutului în urma mai multor scandaluri, conform profit.ro

Încă din start, există intenția declarată de a extinde treptat jurisdicția Centrului și asupra altor rețele sociale. El nu va înlocui sistemul judiciar tradițional, ci doar va facilita contestațiile împotriva deciziilor marilor companii.

Pentru serviciile Centrului se va plăti însă o taxă, 5 euro pentru persoane fizice, sumă care va fi restituită în caz că reclamantul are câștig de cauză, și 100 de euro pentru platforme, pentru fiecare dosar nou.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *