Românii care doresc să treacă granița cu mașina între Giurgiu și Ruse vor avea curând o alternativă eficientă la cozile interminabile generate de lucrările de reparație de la Podul Prieteniei.
În contextul în care aceste lucrări vor dura aproximativ doi ani, autoritățile și companiile din domeniul feroviar au propus o soluție inovatoare: îmbarcarea autovehiculelor pe trenuri care vor traversa Dunărea pe podul de cale ferată.
Podul Prieteniei, punct de blocaj pentru traficul rutier
Situația actuală de la punctul de frontieră Giurgiu-Ruse a devenit problematică pentru șoferi, timpul de așteptare putând ajunge și la trei ore din cauza lucrărilor de infrastructură. Reparațiile la Podul Prieteniei sunt necesare pentru a menține siguranța și funcționalitatea acestuia, dar provoacă întârzieri majore în traficul rutier între România și Bulgaria.
Soluția feroviară: o alternativă rapidă și eficientă
Pentru a evita aceste întârzieri, compania GRAMPET, în colaborare cu autoritățile bulgare, lucrează la un proiect prin care mașinile vor putea fi îmbarcate pe trenuri, traversând astfel granița pe calea ferată. Gruia Stoica, patronul GRAMPET, a explicat că această soluție va decongestiona traficul de pe pod, oferind o alternativă rapidă și eficientă pentru șoferii care vor să evite aglomerația.
„Am găsit în Bulgaria înțelegere pentru a face un transport pe cale ferată. Intenționăm să facem acest proiect din Giurgiu Nord în Ruse, deci doar strict pentru zona de pod, astfel încât să avem flexibilitate să putem circula”, a declarat Sorin Chinde, vicepreședinte GRAMPET.
Potrivit acestuia, timpul de traversare a Dunării cu trenul ar fi de sub o oră, ceea ce reprezintă o îmbunătățire semnificativă față de orele petrecute la coadă în varianta rutieră.
Extinderea sistemului și în alte zone ale țării
Acest sistem inovator nu se va limita doar la granița Giurgiu-Ruse. GRAMPET are în vedere introducerea unui sistem similar și pe Valea Prahovei, una dintre cele mai aglomerate rute din România, în special în sezonul turistic. Proiectul, aflat în discuții cu autoritățile locale, prevede îmbarcarea mașinilor la Florești-Prahova și debarcarea acestora la Predeal, oferind astfel o soluție pentru evitarea blocajelor din această zonă intens circulată.
„Tendința este pozitivă, dar au fost alegeri, așteptăm ca noii primari să-și preia portofoliile. Intenția este să îmbarcăm mașini în zona Florești-Prahova și să le debarcăm în zona Predeal”, a adăugat Sorin Chinde.
Beneficii pentru șoferi și mediu
Implementarea acestei soluții nu doar că va reduce timpul de așteptare pentru șoferi, dar va contribui și la reducerea poluării și a consumului de combustibil, oferind o alternativă ecologică pentru traversarea unor zone aglomerate. Transportul auto pe tren aduce avantaje semnificative pentru infrastructura rutieră, diminuând uzura drumurilor și reducând riscul de accidente provocate de aglomerația în trafic.
Lasă un răspuns