O nouă obligație pentru pensionarii români stabiliți în străinătate

Actualitate| 12.07.2024| 368| 0| Petrache Ecaterina

Pensionarii vor avea o nouă obligație legală, de la 1 septembrie, dacă locuiesc în străinătate. Conform noii legi a pensiilor care intră în vigoare din septembrie, certificatul de viață, document care atestă că beneficiarul pensiei stabilit în afara țării trăiește, va trebui trimis de două ori pe an, în martie și septembrie, către casele teritoriale de pensii.

De la 1 septembrie, certificatul de viață va trebui transmis autorităților române până cel târziu în data de 31 martie, respectiv până data de 30 septembrie a fiecărui an. Astfel, în acest an, certificatul de viață va trebui trimis autorităților din țara noastră pe parcursul lunii septembrie, conform avocat.net.

Documentul trebuie semnat de pensionar în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt. Aceste autorități pot fi instituţii de asigurări sociale/ pensii, autorităţi administrative locale, notari publici de pe teritoriul statului de domiciliu sau de reşedinţă. Conform legii, certificatul de viață trebuie transmis de pensionarul nerezident din proprie inițiativă.

În cazul în care nu vor respecta cele două termene pentru transmiterea certificatului de viață, 31 martie și respective 30 septembrie, plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare.

Reluarea plății pensiei se va face de la data suspendării, dacă beneficiarul nerezident prezintă/ comunică certificatul de viață după expirarea termenelor amintite.

 

 

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *