În perioadele de caniculă, specialiștii auto ne atrag atenția asupra vitezei cu care rulăm pe șosele. Chiar dacă legislația nu stabilește o limită maximă a vitezei de rulare, ei susțin argumentat că este un detaliu esențial care uneori poate să facă diferența între viață și moarte.
Temperaturile ridicate din ultima perioadă nu provoacă probleme doar la nivelul disconfortului corpului uman.
În primul rând, conducătorii auto trebuie să fie atenţi la temperatura din interiorul maşinii care stă la soare mai multe ore. Specialiștii spun că este bine să nu putem imediat în funcțiune aerul condiționat ci să lăsăm mai întâi, două, trei minute, ușile deschise. Medicii trag un semnal de alarmă, căldura extremă poate să scadă reflexele şoferilor, atenţia sau capacitatea de reacţie în caz de pericol iminent. Mai mult, se vorbeşte din ce în ce mai mult despre riscul unui AVC sau infarct.
În al doilea rând, şoferii trebuie să ţină cont de faptul că pot apărea probleme tehnice. De la dilatarea sau chiar explozia cauciucurilor, la supraîncălzirea sistemului electric sau a motorului maşinii.
Specialiștii auto recomandă ca viteza de deplasare să fie cu 20,30 km la oră mai mica decât cea cu care se rulează în condiții bune de vreme. Ei susțin, spre exemplu, că pe autostradă maşinile ar trebui să ruleze cu maxim 100 de kilometri pe oră.
În Germania, poliţiştii de la Rutieră obligă şoferii să circule astfel în unele zone din cauza unui risc crescut de dilatare extremă a șoselei. Asta pentru că în zilele caniculare, temperatura asfaltului depăşeşte frecvent 60º Celsius.
Acest lucru va duce automat la probleme legate de pneurile maşinii. De aceea, este recomandat să fie folosite în această perioadă cauciucuri de vară, ele fiind special concepute. Dacă acestea pot rula fără probleme la temperaturi ridicate, cele de iarnă își pierd elasticitatea și devin rigide la peste 35 de grade Celsius.
De asemenea este important ca şoferii să facă o verificare tehnică a autoturismului când pleacă la drum lung, pe timp de caniculă, pe lângă faptul că trebuie să țină cont de viteza maximă de rulare.
“Instalaţia de răcire e importantă, că motorul să nu se încingă. Este importantă şi instalaţia de climatizare, pentru că la temperaturile de afară este clar că vom circula destul de greu cu o instalaţie de climatizare defectă. Şi instalaţia electrică, ventilatoarele maşinii, care trebuie să fie funcţionale ca să poată circula aerul”, a explicat Dan Barbu, Patronatul Operatorilor de Service Auto, conform Observator.
Lasă un răspuns