De ce uneori sticlele cu sigla SGR sunt respinse de aparat

Social| 27.05.2024| 227| 0| Petrache Ecaterina

La returnarea sticlelor se întâmplă uneori ca aparatul să le respingă desi acestea au logu-ul SGR. Sunt trei motive pentru care acest lucru se întâmplă, toate fiind prevăzute în Hotărârea de Guvern nr. 1074 din 2021.

De cele mai multe ori, aparatul nu primește sticlele din motive de natură logistică, adică și-au atins capacitatea maximă de colectare. Problema capacității maxime a RVM-urilor poate fi rezolvată relativ ușor prin îmbunătățirea logisticii de colectare de către administratorul SGR. O problemă însă o reprezintă setările acestor aparate și asigurarea că spațiile de depozitare a ambalajelor colectate nu sunt pline. Referitor la parametrii de funcționare ai acestor aparate, aceștia sunt setați în funcție de dimensiunile sticlelor și ale dozelor goale, de materialele din care sunt fabricate și de prezența marcajului SGR.

Prin urmare, RVM-ul nu va recunoaște și, cel mai probabil, nu va accepta o doză de aluminiu deformată.

Ambalajele sunt refuzate dacă mai au lichid în interior.  Aparatul va detecta că greutatea ambalajului nu corespunde cu cea presetată și nu îl va colecta.

Un alt lucru la fel de important ține de spălarea sticlelor. Sticlele care se pot returna pentru garanție trebuie doar golite de conținut, nu și spălate.

Au fost întâlnite cazuri în care RVM-ul a refuzat să primească o anumită sticlă, invocând faptul că ambalajul respectiv nu era înregistrat în sistem.

Dacă ți se întâmplă acest lucru, poți returna sticla la un alt automat de colectare. În cazul în care sticla respectivă este returnabilă, RVM-ul va accepta ambalajul.

Normele legale care pot determina refuzul returnării unui ambalaj sunt stabilite în Hotărârea de Guvern nr. 1074 din 2021.

Potrivit acesteia, comercianții înregistrați în sistem sunt obligați să accepte ambalajele SGR și să restituie garanția corespunzătoare. Totuși, ei nu trebuie să facă asta dacă ambalajele:

  • sunt deteriorate
  • conține lichid în interior
  • eticheta este deteriorată și nu se poate vedea logo-ul SGR
Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *