Cel mai intens circulat drum național nu este băgat în seamă nici de actuala guvernare. Românii care tranzitează Valea Prahovei sau care vor să petreacă sfârșitul de săptămână sau concediul în unele dintre cele mai frumoase stațiuni montane de la noi, vor trebui să stea și de acum inainte la cozi imense pentru ajunge la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal sau Brașov. Actuala guvernare are alte priorități, din motive doar de ea știute. Practic, Guvernul Ciolacu își îndreaptă atenția, în următoarea perioadă pe lotul Cristian-Codlea al Autostrăzii Ploiești-Brașov, a anunțat vineri, 26 aprilie, Premierul Marcel Ciolacu. Urmează ca, într-o ședință la Brașov, să se aprobe indicatorii tehnico-economici pentru acest lot. Este un lot de 5 kilometri din județul Brașov cu o valoare estimată de 740 milioane lei.
,,Autostrada Comarnic -Brașov se va face prin parteneriat public privat. Sunt în jur de 4-5 miliarde de Euro. Pe banii atrași de domnul Grindeanu nu putem să-i dimensionăm pe toți pe Comarnic-Brașov.” conform economedia.ro
Acest nou sector de autostradă (5,18 km) se va adăuga sectorului Râșnov-Cristian, pe care deja se circulă, și va fi construit pe teritoriul administrativ al județului Brașov.
Pe traseu vor fi construite:
– 1 pod peste râul Bârsa,
– 1 pasaj peste autostradă, pe DJ 112B,
– 2 pasaje pe bretelele nodurilor Cristian și Codlea,
– 2 noduri rutiere: Nod Cristian (km 107+740) la intersecția autostrăzii existente Râșnov – Cristian cu DN 73G și Nod Codlea (km 111+544) la intersecția autostrăzii cu DN 1 (unde se va amenaja un sens giratoriu).
Valoarea totală estimată a sectorului de autostradă Cristian-Codlea este de 743,52 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată din Programul Transport (PT) 2021-2027. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, urmează realizarea Proiectului Tehnic și execuția lucrărilor.”, anunța în februarie 2024, Cristian Pistol.
Studiul de Fezabilitate pentru,,ciotul” de doar 5 kilometri dintre Cristian și Codlea al Autostrăzii A 3 Ploiești-Brașov a fost aprobat pe 29 februarie în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR și este realizat de proiectantul Consitrans. Din păcate va fi gata cu mare întârziere față de termenul inițial din contractul semnat la începutul anului 2021. Termenul inițial de predare era septembrie 2024, dar a fost prelungit pentru ianuarie 2026 , adică 58 luni. Practic proiectarea a ajuns să dureze mai mult decât un contract de execuție.
Lasă un răspuns