Constructorul Centurii Bușteni – Azuga se decide, săptămâna viitoare, la Curtea de Apel București

Economie| 04.04.2024| 702| 0| Virgil Rădulescu

Contractul de 600 de milioane lei pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni-Azuga a ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel București (CAB), iar termenul stabilit pentru contestația depusă de firma turcă Ozaltin este miercuri, 10 aprilie 2024. Coni și Ozaltin au concurat și la prima licitație pentru Centura Bușteni-Comarnic.

În februarie 2024, Consiliul Județean Prahova a decis prelungirea etapei de reevaluare a ofertelor cu 60 de zile și a stabilit redesemnarea câștigătorului pentru data de 9 aprilie.

Dată fiind contestația la CAB, CJ Prahova este obligat să aștepte soluția definitivă a Instanței. În peste 90 % dintre spețe, Curtea de Apel București menține deciziile CNSC.

Constructorul Ozaltin (Turcia) care lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești a depus contestație la Curtea de Apel București, deși Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis, dar în parte contestația din decembrie 2023. Din plângerea pe care a studiat-o Economedia, rezultă că, la Consiliul Județean Prahova, Comisia de Evaluare a respins oferta Ozaltin ca inadmisibilă, iar CNSC a menținut decizia, prin urmare prahovenii de la Coni care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A 7) rămân câștigători.

Asocierea condusă de constructorul prahovean CONI care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei a câștigat în decembrie 2023 licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, dar contractul de aproximativ 600 de milioane de lei nu poate fi semnat după decizia CNSC, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia. Ozaltin este constructorul care modernizează DN 6 Alexandria – Craiova și lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Coni și Ozaltin au concurat și la prima licitație pentru Centura Bușteni.

La a doua licitație lansată pentru Centura Bușteni – Azuga, CJ Prahova a primit oferte de la Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin (Turcia), iar după mai multe amânări a desemnat câștigătoare oferta Asocierii CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO „TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral – Pivden. În vară, CJ Prahova modifica „în timpul jocului” punctajul pentru oferta financiară, de la 70% la 40%, după cum Economedia a explicat în iulie 2023. CJ Prahova nu a anunțat public desemnarea CONI, ultimul comunicat de presă postat pe site fiind cel referitor la Centura Comarnic.

În contestația depusă la CNSC, Ozaltin acuză Consiliul Județean Prahova că i-a descalificat oferta și a derulat licitația cu evaluarea ofertei CONI netransparent. Totodată, constructorul turc susține că oferta prahovenilor trebuie descalificată pentru că nu ar respecta condițiile de calificare/ experiență similară în proiectare, iar oferta financiară nu este corelată cu cea tehnică.

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia.

Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

  • Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);
  • Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);
  • Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);
  • Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *