Pericol pe DN 1 la ieșirea din Azuga spre Predeal. ,,Zidul de sprijin se poate prăbuși în orice moment cu blocarea benzii Brașov-Ploiești”

Actualitate| 26.02.2024| 705| 0| Petrache Ecaterina

Două zone cu tasări și risc de surpare ale Drumului Național 1 Valea Prahovei ar trebui să intre urgent în reparații. CNAIR a scos la licitație un contract pentru autorizații și proiectul tehnic necesare lucrărilor de consolidare ale DN 1 între Azuga și intrarea în Predeal.

Pe această porțiune sunt două zone cu probleme de stabilitate ale DN 1, pe banda de coborâre Brașov-Ploiești, pe partea cu râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov. Expertiza tehnică realizată în 2022 arată că problema cea mai gravă este la km. 137+550 unde platforma drumului este susținută de un zid de sprijin cu o lungime de 136 metri. ,,Jumătate din partea carosabilă și acostamentele aferente zidului de sprijin au suferit degradări majore, iar zidul de sprijin din zidărie de piatră prezintă desprinderi de piatră majore accentuate în permanență de trepidațiile date de circulația rutieră, ca intensitate și ca greutate. Colapsul se poate produce în orice moment cu consecințe greu de evaluat asupra siguranței circulației rutiere : blocarea circulației rutiere pe banda Brașov-Ploiești, accidente rutiere etc. ”, arată expertiza, conform Economedia.

Durata contractului pentru se proiectare DALI, Proiect Autorizație de Construire, proiect tehnic execuție și Asistență tehnică pe durata execuție lucrări este de 22 de luni cu 6 luni pentru asistență tehnică pe durata execuției.

Ofertele la contractul CNAIR – Direcția Regională de Drumuri și Poduri București pot fi depuse până pe 5 martie.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *