Se pot scoate bani cash de pe cardurile de energie

Social| 26.01.2024| 146| 0| Petrache Ecaterina

Guvernul României a adoptat o ordonanță care îi vizează pe beneficiarii sprijinului pentru încălzire. Cei care nu au utilizat integral sumele de pe cardurile de energie pot primi banii numerar, până la data de 31 martie 2024, de la oficiile poștale, în termenul de valabilitate a cardurilor emise, pentru documentuele justificative emise până la data de 15 martie 2024.

Posesorii de astfel de carduri pot face mai multe plăți către mai mulți furnizori, până când se epuizează suma, dar banii pot fi folosiți doar pentru plata facturilor curente sau restante pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului.

Executivul a adoptat, joi, ordonanţa pentru completarea art. XLVIII din ordonanţa de urgenţă a Guvernului 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, precum şi pentru instituirea unor măsuri în domeniul gestionării fondurilor europene.

Prin acest act normativ, beneficiarii cardurilor emise pentru încălzire care nu au utilizat integral sumele de pe cardul de energie valabil pentru procurarea de lemne de foc le vor putea încasa, în numerar, până la data de 31 martie 2024, la oficiile poştale, în termenul de valabilitate a cardurilor emise, pentru documentul/documentele justificativ/justificative emis/emise până la data de 15 martie 2024, conform sursei citate.

Poșta Română precizează următoarele: „ Pentru plata facturilor cu cardul de energie, poți folosi una dintre cele 3 metode deja știute:

  • la orice subunitate a Poștei Române;
  • la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului;
  • online, pe site-ul Poștei Române, accesând acest link

Documentele necesare:

  • Cardul de energie (primit prin Poșta Română);
  • Actul de identitate al beneficiarului (sau document de împuternicire, care poate fi și olograf, în cazul beneficiarilor care nu se pot deplasa, și actul de identitate al împuternicitului și al beneficiarului);
  • Factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului SAU certificat de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/locatari, în cazul plății încălzirii în sistem centralizat de termoficare)”, au anunțat reprezentanții companieiPoșta Română.

 

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *