Cât primesc clienții dacă nu se respectă regulile portării numerelor de telefon

Actualitate| 25.01.2024| 336| 0| Petrache Ecaterina

Autoritățile au stabilit o serie de obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Obligația ca portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet să fie făcută în maxim o zi lucrătoare este conținută în Legea 198/2022. Același act normativ prevede că furnizorii care nu se achită de obligație trebuie să plătească celor afectați despăgubiri.
Astfel, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a hotărât prin Decizia nr. 72/2023 acordarea unor despăgubiri pentru abonații ale căror drepturi au fost încălcate, pentru fiecare zi de calcul, în valoare de:

  • 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicații electronice furnizate la puncte mobile;
  • 5 lei pentru fiecare cartelă preplătită;
  • 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicații electronice furnizate la puncte fixe.

Dacă beneficiarul unui contract are mai mult de 50 de numere, cuantumul zilnic al despăgubirilor nu poate depăși suma de 250 de lei. Prin acordul expres al părților contractante, se pot stabili valori mai mari ale acestui plafon.

Furnizorii acordă aceste despăgubiri doar la cererea clienților. Mai exact, furnizorul acceptor trebuie să acorde, la cerere, despăgubiri abonaților în următoarele situații:
– portarea s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare;

-întreruperea serviciului de comunicații electronice în timpul procesului de portare a depășit o zi lucrătoare.
Furnizorii au obligația de a pune la dispoziția abonaților modalități facile de transmitere a cererilor de despăgubire, inclusiv prin mijloace de comunicare la distanță, în cazul în care acceptă primirea cererilor de portare și a celor de anulare prin astfel de mijloace.
Termenul-limită până la care persoanele îndreptățite pot transmite cereri de despăgubire este de 60 de zile de la data portării, dacă furnizorii nu stabilesc termene mai extinse.
Apoi, în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii unei cereri de despăgubire, furnizorul trebuie să transmită solicitantului dacă acesta are sau nu dreptul să primească despăgubiri, care este cuantumul total al despăgubirilor la care abonatul are dreptul și modalitatea și termenul de acordare a acestora, indicând în plus, dacă este cazul, perioada de eșalonare.
Despăgubirile trebuie acordate în cel mult 60 de zile de la data la care furnizorul a primit cererea de despăgubire a abonatului îndreptățit, dacă nu a stabilit în contractul încheiat cu abonatul acordarea lor eșalonată. Perioada de eșalonare nu poate fi mai mare de un an.
În plus, despăgubirile pot fi acordate sub formă de reducere, inclusă distinct în factură, în cazul serviciilor pe bază de abonament, sau sub formă de credit, în cazul serviciilor cu plata în avans.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *