Autoritățile modifică certificatele de naștere, căsătorie și deces

Actualitate| 25.01.2024| 148| 0| Petrache Ecaterina

Digitalizarea este un subiect de mare interes în prezent iar autoritățile fac eforturi pentru a o implementa în cât mai multe domenii. Un document oficial publicat de Ministerul de Interne la data de 22 ianuarie 2024 abordează modificările planificate pentru certificatele de naștere, căsătorie și deces. Nu doar documentele emise începând din anul curent vor fi afectate, ci și altele existente.

Cărțile de identitate vor fi emise în format electronic începând din acest an. Acestea nu sunt singurele documente care vor suferi modificări. Certificatele emise la naștere, căsătorie, divorț sau deces urmează să fie, de asemenea, digitalizate.

Acest lucru va fi posibil odată cu  implementarea unui nou sistem, SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă).

Proiectul prin care se are în vedere implementarea sistemului SIIEASC este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Termenul limită pentru implementarea lui este 24 septembrie 2024.

Nu doar documentele specifice nașterii, căsătoriei, divorțului și decesului vor fi digitalizate începând din 2024. Potrivit obiectivelor proiectului, digitalizarea va avea loc pentru documentele de stare civilă emise în ultimii 100 de ani, după cum arată un document al Ministerului de Interne.

Autoritățile își propun realizarea stocării electronice și gestionării arhivistice a documentelor digitizate, intensificarea colaborării și comunicării între comunitățile locale și instituțiile publice în privința stării civile, precum și implementarea serviciilor G2C/G2G prin furnizarea suportului necesar dezvoltării serviciilor electronice.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *