Întârzieri la lucrări pentru tronsoane din A3 Ploiești – Brașov. Cine este vinovat?

Actualitate| 10.01.2024| 485| 0| Petrache Ecaterina

Anul trecut ar fi trebuit să fie lansată licitația pentru Sectorul Cristian – Codlea din cadrul Autostrăzii Ploiești – Brașov. Motivul? Proiectantul nu a livrat documentația promisă. Compania înregistrează întârzieri și în ceea ce privește tronsonul Ploiești – Comarnic, așa că ar urma să fie penalizat.

Reprezentanții CNAIR au precizat, la solicitarea economica.net, că pe 13 noiembrie 2023 a fost emis certificatul de urbanism necesar construirii autostrăzii, de către Consiliul Județean Prahova, în timp ce Consiliul Județean Brașov a emis în august și septembrie certificate de urbanism pentru sectoarele Codlea – Cristian, respectiv Râșnov – Predeal. Consitrans a transmis temele geotehnice pentru primele două sectoare (S1 km 0 – km 12+500 și S2 km 12+500 – km 2+500) ale autostrăzii, iar acestea au fost aprobate de către CNAIR pe 30 octombrie 2023, conform informațiilor de pe harta CESTRIN.

„Prestatorul nu a livrat documentația promisă și, mai mult, nici pe sectorul Ploiești – Comarnic nu a demarat investigațiile geotehnice ale căror teme au fost aprobate din luna octombrie, motive pentru care va fi penalizat”, au răspuns reprezentanții CNAIR la solicitarea economica.net.

Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al Autostrăzii Ploiești – Brașov a fost demarat în 2021, iar data finalizării proiectării era inițial 11 septembrie 2024. Noul termen de finalizare este 7 ianuarie 2026.

Prima secțiune, Cristian – Codlea, din Autostrada Ploiești – Brașov urma să fie lansată la licitație pentru construcție în toamna anului trecut, așa cum anunța, în vară, chiar directorul general al CNAIR.

Varianta finală de traseu pentru viitoarea autostradă care va traversa Prahova de la nord la sud a fost avizată în luna iulie de Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR. Porțiunea va avea 112,7 km, cu tot cu sectorul Cristian – Râșnov, distanță pe care vor fi construite 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat este de 5,5 miliarde de euro, fără TVA.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *