S C R I S O A R E D E S C H I S A
Catre
VICEPRIMARII MUNICIPIULUI PLOIESTI
CONSILIERII LOCALI AI MUNICIPIULUI PLOIESTI
SINDICATUL ADMINISTRATIEI PUBLICE SI ASISTENTEI SOCIALE “ALEXANDRU IOAN CUZA”, reprezentat legal prin Presedinte, d-l RADU FLORIAN CONSTANTIN, sindicat afiliat la FEDERATIA PUBLISIND din cadrul BLOCULUI NATIONAL SINDICAL, federatie reprezentativa la nivel de sector de activitate “Administrație Publică. Activitati ale organizatiilor extrateritoriale” (Sentinta civila nr. 34FED/13.10.2022 pronuntata de Tribunalul Bucuresti-Sectia a III-a Civila, in dosarul nr. 20855/3/2022, ramasa definitiva la data de 14.11.2022), dorim sa va aducem la cunostinta un nou abuz al PRIMARULUI MUNICIPIULUI PLOIESTI, dupa cum urmeaza:
Avand in vedere ca in data de 20.12.2023 a fost programata sedinta ordinara a CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI, pe ordinea de zi fiind inclus si Proiectul de hotarare privind stabilirea salariilor de baza ale functionarilor publici si ale personalului contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Ploiesti si din institutiile si serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, initiat de PRIMARUL MUNICIPIULUI PLOIESTI si pentru faptul ca organizatia noastra sindicala reprezinta un numar semnificativ de angajati din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Ploiesti si din institutiile si serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, FEDERATIA PUBLISIND impreuna cu SINDICATUL ADMINISTRATIEI PUBLICE SI ASISTENTEI SOCIALE “ALEXANDRU IOAN CUZA”, au intocmit si transmis catre PRIMARIA MUNICIPIULUI PLOIESTI si CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI, inca din data de 08.12.2023, trei proiectii cu privire la stabilirea salariilor de baza ale angajatilor, cu un impact bugetar cuprins intre 5-10%.
Proiectiile salariale au fost temeinic fundamentate, tinand cont de urmatoarele aspecte de fapt si de drept:
(i) Principiile de baza ale sistemului de salarizare, principii imperativ reglementate prin dispozitiile art. 6 din Legea nr. 153/2017, si anume: principiul legalități, principiul nediscriminării, principiul egalității principiul importanței sociale a muncii, principiul stimulării personalului din sectorul bugetar, principiul ierarhizării, principiul transparenței mecanismului de stabilire a drepturilor salarial, principiul sustenabilității financiare, principiul publicității în sensul transparenței veniturilor de natură salarială, precum și a altor drepturi în bani și/sau în natură pentru toate funcțiile din sectorul bugetar;
(ii) ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, prin care începând cu data de 1 ianuarie 2024, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie/salariilor de funcţie/indemnizaţiilor de încadrare lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice potrivit prevederilor legale în vigoare sa se majoreze cu 5% faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2023.
(iii) HG nr. 900 din 28 septembrie 2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, prin care incepând cu data de 1 octombrie 2023, acesta a fost majorat la suma de 3.300 lei lunar, pentru un program normal de lucru;
(iv) Proiectul de hotarare privind stabilirea salariilor de baza ale functionarilor publici si ale personalului contractual din cadrul Primariei Municipiului Ploiesti si din institutiile si serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti inaintat spre consultarea organizatiei sindicale prin adresa nr. 21444/03.10.2023, prin care au fost propuse cresteri salariale numai pentru angajatii din cadrul Primariei Municipiului Ploiesti incadrati pe functii de conducere, pentru restul angajatilor diminuandu-se coeficientii de ierarhizare in vederea mentinerii salariului de baza stabilit prin HCL nr. 658/2022, fapt ce atesta existenta fondurilor necesare aplicarii majorarilor salariale impuse prin actele normative in vgoare;
(v) HCL nr. 586/31.10.2023 prin care au fost stabilite salariile de baza ale functionarilor publici si ale personalului contractual din Primaria Municipiului Ploiesti si din institutiile si serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, prin diminuarea coeficientilor de inerahizare in vederea mentinerii salariilor de baza stabilite prin HCL nr. 658/2022, ca urmare a cresterii salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata;
(vi) Decizia nr. 80/11.12.2023 pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie a Romaniei, in dosarul nr. 2435/1/2023, obligatorie de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial al României, Partea I, potrivit careia: În interpretarea şi aplicarea unitară a prevederilor art. 6 lit. b) şi c) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte că principiile nediscriminării şi egalităţii pot fi invocate pentru egalizarea la nivel maxim a salariilor de bază, cu luarea în considerare inclusiv a majorărilor recunoscute prin hotărâri judecătoreşti definitive, sub rezerva ca ele să aibă aplicabilitate generală la nivelul aceleiaşi categorii profesionale din cadrul aceleiaşi familii ocupaţionale.
(vii) Rata inflatiei inregistrata in luna octombrie 2023 in procent de 8,07%;
Ca urmare a proiectiilor transmise de organizatia noastra sindicala catre PRIMARUL MUNICIPIULUI PLOIESTI, in data de 18.12.2023, am primit adresa nr. 30821, prin care PRIMARIA MUNICIPIULUI PLOIESTI ne-a solicitat punctul de vedere asupra Proiectului de hotarare privind stabilirea salariilor de baza ale functionarilor publici si ale personalului contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Ploiesti si din institutiile si serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, aplicabile incepand cu data de 01.01.2024. Cu privire la continutul proiectului domnului Primar, am constatat ca prin cumulul a doua dintre proiectiile organizatiei noastre sindicale, proiectul dansului viza o majorare generoasa a salariilor de baza pentru personalul de conducere, cat si a personalului de executie, de aproximativ 15%, procent ce se diminua extrem de mult pentru personalul contractual de executie prevazut in Anexa 2, respectiv categoria salariatiilor ce incaseaza un salariu foarte mic (referent, secretar, arhivar, administrator, casier, magaziner, pompier, portar, paznic, bucatar, ingrijitor, sofer, muncitor calificat si muncitor necalificat, etc.). In consecinta, am anuntat ca am luat la cunostinta si am solicitat rectificarea propunerii de salarizare pentru aceste functii, prin aplicarea aceluiasi procent de majorare, tinand cont si de propunerile inaintate de catre organizatia sindicala, prin care au fost diferentiati coeficientii de salarizare pentru aceste posturi. Subliniem inca o data faptul ca fata de celelalte propuneri ale domnului PRIMAR nu am avut obiectii, constatand ca domnia sa a luat in considerare cumularea a doua dintre propunerile noastre.
Cu doua ore inainte de inceperea sedintei de Consiliu local din data de 20.12.2023, domnul PRIMAR a convocat la sala de sedinte toti directorii si sefii de servicii din aparatul de specialitate si institutiile publice subordonate Consiliului Local, precum si reprezentantii organizatiilor sindicale, pentru a masca o eventuala neaprobare a proiectului dansului de catre consilierii locali, echivalent cu un esec in special in fata directorilor si a sefilor de servicii. Astfel, cu buna stiinta si in mod tendentios si mincinos a indus in eroare persoanele convocate la acesta sedinta, anuntandu-i nici mai mult nici mai putin, faptul ca majorarea salariala promisa acestora nu mai poate avea loc din cauza faptului ca sindicatul si-a permis sa ii atraga atentia cu privire la inechitatea creata in detrimentul angajatilor cu salariile cele mai mici, practic pe acestia neluandu-i in considerare.
Acest mod de lucru este un instrument utilizat in mod constant de catre domnul PRIMAR, cu intentia ca personalul de conducere sa influenteze si angajatii subordonati.
Domnul Primar nu intelege dialogul social si faptul ca organizatiile sindicale sunt partenerele angajatorului, cu scopul de a crea un sistem corect de salarizare, dar intelege sa utilizeze minciuni si dezinformari fata de organizatia sindicala, cat si fata de cei care isi vad de treaba.
Ca urmare a celor descrise mai sus, va adresam rugamintea de a face toate demersurile necesare pentru corectarea comportamentului nedemn fata de INSTITUTIA PRIMARIEI.
Cu consideratie,
SINDICATUL ADMINISTRATIEI PUBLICE SI ASISTENTEI SOCIALE „ALEXANDRU IOAN CUZA” PRESEDINTE, Radu Florian Constantin |
Lasă un răspuns