Drumarii încep protestele  

Actualitate| 11.12.2023| 159| 0| Petrache Ecaterina

Principala nemulțumire o reprezintă lipsa de personal. Asta face ca o autostrada să fie întreținută de 11 salariați în loc de aproximativ 80 iar Transfăgărășanul cu doar opt muncitori. Drumarii susțin că din acest motiv au de suferit și șoferii, care ”iși rup” mașinile pe drumurile din România.

Drumarii din CNAIR amenință cu proteste dacă Guvernul nu va excepta Compania de Drumuri de la prevederile Legii 296/2023 prin care se reorganizează companiile de stat și se taie posturi de conducere, potrivit unui comunicat de presă al Sindicatului ,,Elie Radu”.  Sindicaliștii anunță că încep pichetarea sediului CNAIR și ale Direcțiilor Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP): „Deşi C.N.A.I.R. SA are peste 7.000 de salariaţi şi un sindicat reprezentativ care coalizează peste 5000 de oameni, dialogul social lipseşte cu desăvârşire în această Companie. Sindicatul Drumarilor Elie Radu, sindicat reprezentativ la nivelul acestei companii, s-a implicat activ în vederea exceptării C.N.A.I.R. SA de la aplicarea legii nr. 296/2023, considerând că activitatea acesteia ar afectată profund, cu impact asupra siguranței rutiere a țării, având în vedere importanţa strategică a Companiei la securitatea naţională a României. În acest sens, sindicatul a realizat propria analiză, a fost în audienţă la ministerul de resort, a făcut adrese după adrese în vederea convingerii conducerii C.N.A.I.R. că este nevoie de un dialog social pentru a putea găsi cele mai bune soluţii în privinţa acestei companii. Nici o adresă însă pare să nu aibă impact asupra conducerii acestei companii, care de mai bine de o lună refuză dialogul asupra măsurilor care vor avea un impact major asupra activităţii şi salariaţilor C.N.A.I.R. SA. Toate demersurile făcute de conducerea companiei sunt ţinute la secret şi ne aşteptăm ca peste noapte organigramele să treacă avizate de Consiliul de Administraţie şi aprobate de Adunarea Generală a Acţionarilor, fără nicio analiză serioasă şi temeinică. Din acest motiv, Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” va începe o activitate de sesizare a autorităţilor competente cu privire la legalitatea oricăror măsuri care se vor lua fără a respecta dialogul social. Vom solicita efectuarea unor controale de către Inspectoratul Teritorial de Muncă şi nu în ultimul rând, va începe pichetarea sediului C.N.A.I.R. şi ale Direcţiilor Regionale de Drumuri şi Poduri şi Secţiilor de Drumuri Naţionale.” – Sindicatul CNAIR ,,Elie Radu”.

Sindicaliștii susțin că numărul muncitorilor de la districtele de drumuri a scăzut foarte mult în ultimii ani, ajungând la 33 % din totalul personalului companiei, situație în care și drumurile au de suferit. ”Acest lucru s-a întâmplat în detrimentul drumurilor care nu pot fi întreținute cu un număr mic de muncitori și fără uneltele și utilajele necesare. De suferit au inclusiv participanții la trafic care își strică mașinile pe drumurile din România, C.N.A.I.R. plătind sute de milioane de lei despăgubiri, bani cu care s-ar putea cumpăra aceste echipamente. Spre exemplu, Transfăgărășanul, care pe sectorul cuprins între Bâlea Lac și Vidraru are 4 tunele, 394 podețe, peste 30 poduri și peste 20.000 metri de ziduri de sprijin, a ajuns să fie întreținut de 8 muncitori, un deservent de utilaj și 2 șefi de district. Autostrăzile sunt întreținute de către Centrele de Întreținere și Coordonare (CIC), care conform Normativului AND 596/2009, pentru fiecare ~30 km de autostradă ar trebui să aibă 2 ingineri șef CIC, 5 ingineri sau tehnicieni pentru programare și urmărire lucrări, urmărirea exploatării autostrăzii și ~70 muncitori din diferite domenii (instalatori, conducători auto, magaziner, mecanici de utilaje, muncitori calificați construcții și muncitori necalificați). În prezent, un CIC are angajați 1-2 ingineri şi 4-9 muncitori calificați și deservenți, care, suplimentar față de lucrările de întreținere curentă și igienizare a autostrăzii (în programul de lucru), asigură intervenția la evenimentele rutiere produse pe sectorul administrat, indiferent de oră și ziua producerii, pentru asigurarea semnalizării rutiere corespunzătoare și a degajării părții carosabile”, se precizează în comunicatul Sindicatului ,,Elie Radu”.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *