Dacia lansează nouă generație Duster, care va fi produsă în România, la Uzina Dacia de la Mioveni. Noua generație Dacia Duster va avea inclusiv și un model hybrid.
Noua generație Dacia Duster nu își schimbă aspectul robust și stilul outdoor, păstrându-și în mare parte calitățile care au făcut modelul atât de popular. Însă există și ceva îmbunătățiri, inclusiv în ceea ce privește design-ul mașinii.
„Noul Duster dispune de un ansamblu de elemente de protecție care înconjoară întreaga parte inferioară a caroseriei, de la bara frontală, continuând cu pasajele roților, cu protecțiile laterale și terminând cu bara din spate. Noua tehnologie folosită se numește Starkle®, care a fost și pe concept-car-ul Manifesto, și care conține până la 20 % material provenit din reciclare. Compoziția sa îi dă un aspect închis la culoare, cu striații albe, pe care Dacia a dorit să îl lase vizibil, evitând aplicarea unei vopsele”, spun reprezentanții companiei, conform Economedia.
Noul Duster beneficiază de platforma CMF-B, inaugurată pe noile modele Sandero și Logan, adoptată ulterior de Jogger.
Utilizarea platformei CMF-B pe noul Duster asigură un volum interior superior celui al precedentei generații, atât pentru pasageri cât și pentru bagaje, fără creșterea lungimii totale. Concepția avansată a platformei îi permite totodată noului Duster să asigure un confort la conducere și o diminuare a zgomotului și vibrațiilor produse în timpul deplasării. Platforma CMF-B înscrie noul Duster pe drumul electrificării, propunând motorizări care utilizează tehnologiile mild hybrid și full hybrid.
Reprezentanții Dacia spun că noul Duster dispune de o transmisie 4×4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere:
– AUTO : transmisia repartizează automat puterea între puntea față și cea spate în funcție de aderență și de viteză.
– SNOW : optimizează traiectoriile pe roțile care alunecă datorită unor reglaje specifice ale sistemelor ESC și anti-patinaj.
– MUD/SAND : pentru rularea pe suprafețe noroioase sau nisipoase.
– OFF-ROAD : oferă cele mai bune capacități de trecere în off-road sau pe drumuri dificile. Este apropiat ca performanță de modul 4×4 Lock al actualei generații a modelului Duster, dar merge mai departe, distribuind automat și într-o manieră optimă cuplul între puntea față și cea spate în funcție de condițiile de aderență și de viteza vehiculului.
– ECO : permite optimizarea consumului de carburant acționând asupra sistemului de aer condiționat și a performanțelor vehiculului. Optimizează distribuția cuplului între puntea față și cea spate pentru a limita consumul de carburant, adaptându-se la condițiile de aderență ale drumului.
Prețul începe de la 20.000 euro
Dacia Duster hibrid va avea același motor ca Jogger Hybrid 140.
Dacia Duster a fost produs în peste 2,2 milioane de exemplare, de când a fost lansat în urmă cu 13 ani. Potrivit companiei, anul trecut, Duster a fost cel mai vândut SUV din Europa către clienți persoane fizice.
Lasă un răspuns