Situație incredibilă în reabilitarea alternativei la DN1, drumul județean Valea Doftanei– Brădet, judeţul Braşov. Întâi au uitat de trotuare, acum nu le încape șoseaua pe terenul stabilit După ce atâtea guverne nu au reușit să se apuce măcar de autostrada Ploiești- Brașov, actuala guvernare, cum de altfel nici cele anterioare, nu reușesc să reabiliteze o bucată de drum care să preia din traficul de pe Valea Prahovei. Întâi au uitat să pună trotuarea, acum au realizat că le trebuie mai mult teren ca să facă șoseaua și trebuie să facă exproprieri.
Ar fi de râs dacă nu este de plâns. Autoritățile statului ne arată pe zi ce trece cât de crasă este incompetența.
O nouă problemă a apărut în punerea în practică a proiectului „Reabilitare şi modernizare DJ 102I, Valea Doftanei, Prahova – Brădet, judeţul Braşov”. Acest drum ar putea fi o alternativă la DN1, Ploiești – Brașov. Nu cu mult timp în urmă scriam despre faptul că întârzierea derulării lucrărilor se datorează faptului că, în proiect nu au fost prevăzute trotuare, deși drumul tranzitează două localități pe o distanţă de 1,3 km. Evident că problema a fost constatată nu de proiectant sau de cei care au avizat, ci de Primăria localității Săcele, care a refuzat de trei ori acordarea avizului pentru lucrare Companiei Naționale de Investiții. Motivul? În documentație nu apar trotuare, așa cum cere legea.
Acum a apărut o altă problemă. Autoritățile au constatat că pentru a construi acest drum județean trebuie să taie o suprafață mai mare din fondul forestier, față de estimările inițiale prevăzute în studiul de fezabilitate. Acest lucru înseamnă revizuirii avizelor de principiu emise de instituţiile implicate – ocoale silvice, Garda Forestieră, respectiv Agenţia pentru Protecţia Mediului. Urmează ca proiectantul să iniţiaeze corespondenţa cu instituţiile abilitate, în vederea actualizării avizelor de mediu. În paralel cu obţinerea avizului final de la Garda de Mediu trebuie să aprobe două hotărâri esenţiale: hotărârea de consiliu judeţean privind demararea procedurii de expropriere şi cea referitoare la declararea de utilitate publică a suprafeţelor respective. De asemenea, trebuie realizată pichetarea traseului şi identificarea parcelelor de pădure afectate. Deci, punct și de la capăt. Dincolo de declarațiile pompoase, ”timpul trece, leafa merge”, nimeni nu caută vinovații, românii să stea mai departe ore în șir în coloane spre munte, că doar s-au învățat. Poate prin primăvară să se apuce de treabă, desi ar fi trebuit în acest an.
Demersurile sunt realizate atât la nivelul CJ Prahova, pentru tronsonul 13,2 km situat în judeţul nostru, cât și de CJ Braşov, pentru tronsonul de 12,4 km aflat pe teritoriul său. Acestea se vor finaliza cu emiterea Horărârii de Guvern privind scoaterea din fondul forestier a suprafeţelor afectate de investiţie.
Lasă un răspuns