Alternativa la DN1, blocată la trotuare

Actualitate| 16.11.2023| 263| 0| Petrache Ecaterina

Administrația județului Prahova vorbește de ani de zile despre o variantă alternativă care să fluidizeze traficul pe Valea Prahovei. Soluția a fost găsită, Drumul județean 102I, Valea Doftanei- Bradet care ar trebui să transforme drumul dintre Ploiești și Brașov din coșmar în voiaj de plăcere. Din păcate, o greșeală de proiectare a oprit derularea investiției.

DJ 102I are aproximativ 26 de kilometri, 13 sunt în județul Prahova și tot cam atâția, în județul Brașov. Drum însă este și acum, însă doar mașinile de teren foarte bine echipate îl pot utiliza, un drum de piatră și pământ, care trece din județul Brașov în județul Prahova, prin pasul Predeluș, situat la aproape 1300 de metri altitudine.

În primăvara acestui an Nicolae Ciucă, la acea vreme Premier participa, la Valea Doftanei, la semnarea contractului de reabilitare a Transbaiului, care leagă Valea Doftanei de localitatea Brădet din județul Braşov. Acesta ar urma să preia parte din traficul de pe Valea Prahovei, pentru cei care vor să ajungă în Brașov sau alte zone de Ardeal și nu numai.

Șoseaua costă peste 405 milioane de lei și trece prin două localități: Săcele din județul Brașov și Valea Doftanei din județul Prahova. Lucrarea este executată de Compania Națională de Investiții. Din mai, instituția a cerut de trei ori Primăriei Săcele aviz pentru lucrare. Și tot de trei ori a fost refuzată, pentru că în documentație nu apar trotuare, așa cum cere legea, pe cei 1,3 kilometri în care șoseaua se află în localitate.

De ce a pierdut timp compania cerând avize cănd este clar că nu se respecta legea și astfel au întârziat lucrarea? Poate ii întreabă cineva. Cert este că, rescrierea documentației tehnice ar întârzia lucrarea cu cel puțin trei ani, spun specialiștii. Iar un proiect separat, pentru realizarea de trotuare, rigole de scurgere a apei și accese la proprietăți, în cele două localități costă alți bani. Asta după ce s-au cheltuit deja 25 de milioane de lei.

Preşedintelui CJ Braşov, Şerban Todorică, citat de observatornews, susține însă că pentru realizarea trotuarelor ar trebui făcute exproprieri.

Lucrările ar fi trebuit să înceapă în septembrie și să fie finalizată în şase ani.

Până se găsesc soluții pentru trotuare, până demarează lucrările traficul rămâne la fel de sufocant, pe Valea Prahovei.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *