După aproape 60 de ani de activitate, Gigantul UNILEVER închide secția de detergenți de la DERO Ploiești

Economie| 09.10.2023| 218| 0| Virgil Rădulescu

Gigantul UNILEVER a anunțat că va închide fabrica de detergent pudră de la Ploiești, până la finalul anului 2024, unde se produce celebrul brand românesc DERO. Potrivit Ziarul Financiar, anglo-olandezii vor muta fabrica de la Ploiești, dar nu au anunțat unde anume. După închiderea acestei fabrici istorice, în România va mai rămâne o singură unitate mare de producţie de detergent – cea a P&G de la Urlaţi, Prahova, unde se fabrică doar capsule. 

„Colegii reprezintă principala noastră prioritate în momentul de faţă şi ne concentrăm eforturile pentru a găsi cele mai bune soluţii pentru aceştia“, a declarat Gabriel Oprea, directorul fabricii din Ploieşti.

Asta în condițiile în care peste 600 de angajați vor rămâne fără locul de muncă, fiind zvonuri că ar putea primi 15 salarii compensatorii, conform contractului colectiv de muncă.

Reprezentanții companiei spun că brandul DERO nu va dispărea. DERO este singura marcă românească într-o piață dominată de străini.

Fabrica de detergent DERO este abrevierea de la „Detergent Românesc”. Între timp, DERO a devenit o marcă și un substantiv comun. Cu o tradiție de aproape 60 de ani, DERO este marca românească modernă ce a purtat dintotdeauna o mică parte din România în numele său.

Lansat pe piața din România în 1966 ca produs al fabricii de detergenți din Ploiești, DERO a ajuns în timp să devină sinonim cu „detergentul”.
Anul 1996 a marcat începerea procesului de inovație prin modernizarea produsului, a ambalajului și alinierea la standarde occidentale, dar totodată și păstrarea specificului 100% românesc. Simțind în permanență nevoile consumatorilor săi, în anul 2000, DERO a fost primul brand din România care a lansat un produs „2 în 1”.

Anul trecut, DERO a fost al doilea cel mai vândut brand de detergent la noi în țară, reușind să obțină 19,7% din vânzările de 1,9 miliarde de lei anual, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Aceste cifre cuprind nu doar segmentul de pudră, ci și cele de capsule și detergent lichid, în condițiile în care brandul este activ pe toate segmentele.

Fabrica DERO a fost achiziționată de Unilever în 1995. Tot în Ploieşti, în anul 2006, a luat naştere Fabrica de Produse Alimentare Unilever prin relocarea operaţiunilor a trei unităţi – fabricile de margarină din Târgu Mureş şi Bulgaria şi fabrica Knorr din Otopeni. Aici se realizează astăzi Knorr şi Delíkat, conform celor mai recente date ZF. De altfel, în ultimii trei ani, în această producţie de alimente şi, mai exact, în extinderea acestei capacităţi, grupul a investit 48 mil. euro.

Unilever este un grup gigant ce are în portofoliu atât produse alimentare precum Knorr, Magnum sau Hellmanís, cât şi non-alimentare precum Dove sau Domestos. Gigantul anglo-olandez este prezent pe piaţa locală cu operaţiuni de import şi distribuţie (prin intermediul companiei Unilever South Central Europe) pe de-o parte, şi cu producţie pe de alta. Grupul are fabrici în Suceava, unde se realizează îngheţată, Ploieşti cu detergent şi o alta de alimente, şi Bucureşti cu alimente. Acestea sunt operate separat.

Fabricile din Suceava şi Bucureşti sunt cele pe care grupul le-a preluat odată cu Betty Ice şi, respectiv, FruFru/ Urban Monkey.

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0763835620, sau pe WhatsApp sau redactie@gazarul.ro

Te-ar putea interesa și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *