Managementul defectuos sau, mai bine spus, șeful cu slabe calități manageriale poate avea efecte devastatoare asupra activității generale a unei societăți, efecte care nu pot fi reparate foarte ușor. Un exemplu concret este cazul societății Transport Călători Express Ploiești care se confruntă cu grave probleme ca urmare a datoriilor acumulate în special la ANAF, riscând insolvența.
Sub protecția primarului Andrei Volosevici, directorul Nicolae Alexandri continuă să se agațe de scaun, chiar dacă mai mulți consilieri locali i-au cerut demisia. E și normal, atâta timp cât, începând cu luna ianuarie 2023, indemnizația directorului general al TCE Ploiești a crescut la 20.750 lei brut, respectiv 12.138 lei net.
Vineri, salariații TCE au fost remunerați cu 950 lei în loc de 2.500-3.000 lei. Tichetele de masă trebuia date pe data de 12 și nu s-au dat… Ne întrebăm cât a încasat Alexandri?
Singura soluție pe care a găsit-o directorul TCE Ploiești a fost să solicite majorarea prețului pentru bilete și abonamentele uninominale pe o zi. Decizia va aparține, însă, Consiliului Local.
Operatorul de transport călători din municipiul Ploiești invocă o creștere justificată a cheltuielilor pentru carburanți, curent electric, piese de schimb, salariale (generate de majorarea de la 20 la 30 de lei a tichetului de masă) ș.a.m.d.. Totodată, susține că tarifele actuale au fost stabilite în urmă cu 5 ani, timp în care nu au fost operate modificări.
Deocamdată, TCE Ploiești vrea să modifice prețul biletului pe un traseu de la 2,5 la 3 lei (creștere cu 20%) și a abonamentului uninominal pe toate traseele/ zi – de la 6 la 10 lei (creștere cu 66,66% !!!).
Această solicitare este supusă dezbaterii publice și urmează să fie votată sau nu în Consiliul Local.
Însă, cu trei ani în urmă, după cum se observă din facsimilul de mai jos, Nae Alexandri a încalcat HCL Ploiești cu privire la stabilirea tarifelor, a vândut sub preț și, astfel, a prejudiciat societatea.

Din contractul prelungit cu un an, semnat între SC Transport Călători Expres SA, reprezentat legal Nicolae Alexandri, vânzător, și SC Yazaki România SRL, cumpărător, reiese faptul că TCE acorda un discount de 10% din prețul de listă al abonamentelor de călătorie, de la 122 lei abonament/lună, la 109,8 lei abonament/lună.
În ședințele CL Ploiești unii consilieri l-au acuzat pe Nae Alexandri că și-ar fi angajat rudele, în timp ce unii salariați care și-au arătat nemulțumirea față de managementul defectuos al societății au fost concediați. Mai mult, unele numiri în funcții s-ar fi făcut fără concurs.
Transport Călători Express mai are un debit la bugetul de stat de 36 de milioane de lei. Varianta propusă, încă de la finele anului trecut, a fost eșalonarea datoriilor, întrucât suma este mult prea mare pentru a putea fi plătită de către TCE. Dar, pentru eșalonarea datoriilor, TCE ar trebui să ofere garanții a căror valoare este mult mai mare față de valoarea mijloacelor mobile aflate în Parcul TCE.
Prietenia nu înseamnă competență, iar Alexandri și Volosevici o dovedesc din plin, negăsind soluții pentru redresarea societății TCE Ploiești.

Lasă un răspuns