Se pregătesc reguli noi de circulație. Uniunea Europeană vrea să înăsprească codul rutier, anunțând o reformă majoră. Conform planurilor de la Bruxelles, seniorii cu vârsta peste 70 de ani vor trebui să demonstreze în mod regulat că sunt încă apți să conducă. Însă măsura este extrem de criticată.
În viitor, aptitudinile tehnice ale șoferilor cu vârsta de peste 70 de ani vor fi verificate la fiecare cinci ani în întreaga UE. Acest lucru reiese dintr-o propunere a Comisiei UE și ar afecta milioane de pensionari din Europa.
Uniunea Europeană vrea ca, până în 2050, să nu mai existe decese rutiere, iar până în 2030 numărul ar trebui să se reducă la jumătate. Un obiectiv greu de atins, ţinând cont de cifrele actuale.
În 2022, 20.600 de oameni și-au pierdut viața in accidente rutiere, în creștere față de cei doi ani de pandemie din 2020 și 2021, când au murit sub 20.000 de oameni. Pentru a atinge marele obiectiv, UE plănuiește o schimbări majore în codul rutier.
Critici privind planurile UE: ”Este discriminare!”
Potrivit publicației Welt, politicianul german de stânga Thomas Lutze critică măsura de control a pensionarilor la fiecare cinci ani: „Aceasta nu este altceva decât discriminare în funcție de vârstă.” ADAC, cea mai mare asociație automobilistică din Germania și Europa, critică acest lucru și declară că reformele anunțate sunt neproporționale, considerând că seniorii sunt de obicei caracterizati de un stil de condus adaptat situației și de condus preventive, evitând manevrele riscante.
Deși poate exista o scădere a performanței odată cu creșterea în vârstă, riscul de accident nu este excepțional de mare, potrivit ADAC. Asociația respinge propunerea și cere: „Dacă sunt identificate probleme de sănătate, medicul curant ar trebui să fie consultat pentru a obține o evaluare a propriei aptitudini de a conduce. Şi, dacă este necesar, pentru a iniția măsuri suplimentare. Iar acest lucru să se aplică tuturor grupelor de vârstă”.
Mulți oameni de pe rețelele de socializare nu înțeleg măsura UE.
„Este amuzant că ar trebui să lucrez până la 70 de ani. Şi de îndată ce nu trebuie să mai lucrez, nu am voie să conduc o mașină”, este un comentariu pe Twitter. „Discriminare în funcție de vârstă”, se plâng alţii și critică măsura: „Nu au altceva de făcut în UE decât interdicții?”
Lasă un răspuns