Cererile de chemare în judecată și căile de atac se depun și online. Consiliul Superior al Magistraturii a anunțat lansarea unui portal național, care permite depunerea cererilor și plata taxelor de timbru prin intermediul mijloacelor electronice, potrivit unui comunicat al CSM.
Dezvoltat, într-o primă fază, de Curtea de Apel Galaţi, portalul este disponibil acum și la nivel naţional, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet https://registratura.rejust.ro.
Site-ul permite interacţiunea electronică a celor interesați cu instanţele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu uşurinţă servicii precum: depunerea unei cereri de chemare în judecată, declararea unei căi de atac într-un dosar, depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent, plata taxei judiciare de timbru într-un dosar, utilizând cardul bancar, eliberarea certificatelor de grefă sau eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătoreşti.
De asemenea, se poate plăti taxa de timbru cu un card bancar, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Asociaţia de Plăţi Electronice din România şi Ghişeul.ro, arată Consiliul.
Portalul dezvoltat de Curtea de Apel Galați și extins de Consiliul Superior al Magistraturii la nivelul întregului sistem judiciar este un punct unic electronic de solicitare a serviciilor pentru toate instanțele din țară. Așadar, nu veți mai avea nevoie să vă deplasați la sediul instanței pentru depunerea cererii ori la ghișeul poștal sau sediul primăriei pentru achitarea taxei judiciare de timbru.
Avantaje:
– Punct unic electronic de acces la servicii pentru toate instanțele active din țară.
– Lucrați în confort. Nu vă mai deplasați la sediul instanței pentru depunerea acțiunilor, căilor de atac, cererilor și documentelor.
– Lucrați în siguranță maximă. Primiți pe e-mail dovada expedierii mesajului către instanță și dovada recepționării mesajului de către instanță.
– Folosiți cel mai rapid mod de interacțiune cu instanțele. Instanța va recepționa mesajul e-mail în momentul în care grefierul registrator sau arhivar accesează căsuța e-mail a instanței (o dată la câteva minute).
– Plătiți taxele de timbre simplu și ușor. O copie a dovezii va fi expediată și dumneavoastră. Dacă înregistrați un dosar nou, puteți alege să plătiți în acel moment și taxa de timbru aferentă sau puteți lăsa plata taxei pe mai târziu.
– Avocații trimit link-ul clientului pentru ca acesta să își plătească singur taxa de timbre și cer apoi dovada primită prin e-mail pentru a se asigura că totul este în regulă.
– Obțineți cu rapiditate maximă certificatul de grefă și copii legalizate al hotărârilor. Se poate formula solicitarea către instanță, se poate cere numărul de exemplare dorite, modalitatea de comunicare (e-mail, poștă sau ridicare de la sediul instanței), se poate plăti taxa de timbru aferentă.
– Portalul dispune de interfață in limba engleză, pentru clienții care nu cunosc limba română.
– Folosiți pagina „Contacteazâ instanța„ pentru a rezolva rapid problemele apărute, precum lipsa documentelor din dosarul electronic ori erori de comunicare electronică.
Mai multe detalii sunt disponibile pe registratura.rejust.ro.
Lasă un răspuns